ကမၻာေပၚရွိ ယဥ္ေက်းေသာလူမ်ိဳးတုိင္း နွစ္ေဟာင္းကုန္၍ နွစ္သစ္ကူး သည္ကုိ အေလးအျမတ္ထားၾကသည္။ မိမိတုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈရုိးရာဓေလ႔ ထံုးစံ အလုိက္ နွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္မ်ား က်င္းပၾက၍ နွစ္ဆန္းနွစ္သစ္ကုိ ၾကိဳဆုိေလ႔ ရွိၾကသည္။ ျမန္မာတုိ႔က ယင္းနွစ္သစ္ကူးပြဲ ကုိ သၾကၤန္ပြဲ ေတာ္ ဟုေခၚ၏။ သၾကၤန္သည္ ျမန္မာနုိင္ငံတြင္ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈနွင္႔အတူ ေပၚလာေသာ နွစ္သစ္ကူး ပြဲေတာ္ျဖစ္သည္ ဟု ဆုိၾကပါသည္။
ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈအယူအဆ အရ နွစ္သစ္ကူး သၾကၤန္က်ခ်ိန္၌ သိၾကားမင္းသည္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္မွ လူ႔ျပည္သုိ႔ ေခတၱဆင္းသက္ လာသည္ ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ သိၾကားမင္း လူ႔ျပည္ဆင္းခ်ိန္ကုိ သၾကၤန္စ၍ က်သည္ဟု ယံုၾကည္လက္ခံသည္။ သိၾကားမင္းမဆင္းမီ တစ္ရက္အလုိ တြင္ သိၾကားမင္းကုိ ၾကိဳဆုိေသာအားျဖင္႔ အတာအုိးမ်ားတြင္ ပန္းမ်ားထုိးျပီး ၾကိဳဆုိေလ႔ရွိသည္။ ယင္းကုိ သၾကၤန္အၾကိဳေန႔ဟု သတ္မွတ္ထားၾကသည္။
သိၾကားမင္းဆင္းလာေသာ သၾကၤန္က်ခ်ိန္တြင္ ဆဲဆုိျခင္း မျပဳၾကရန္၊ မေကာင္းမႈ မျပဳလုပ္ၾကရန္၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳၾကရန္၊ သက္ၾကီး၀ါၾကီး မ်ားကုိ ပူေဇာ္ကန္ေတာ႔ရန္ ဆံုးမထားသည္။ သိၾကားမင္း နတ္ျပည္သုိ႔ျပန္တက္ခ်ိန္ကုိ သၾကၤန္အတက္ ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ နွစ္သက္ကူး သိၾကားမင္း လူ႔ျပည္သုိ႔ဆင္းလာသည္႔အခါ တြင္ ကၽြဲ၊ႏြား စေသာ သတၱ၀ါ တစ္ေကာင္ေကာင္ကုိ စီး၍ ျဖစ္ေစ၊ လွံ၊ မီးရွဴးတုိင္ စသည္႔ ၀တၳဳပစၥည္းတစ္ခုခုကုိ ကုိင္ေဆာင္၍ျဖစ္ေစ ဆင္းလာ ေလ႔ရွိသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။
ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈအယူအဆ အရ နွစ္သစ္ကူး သၾကၤန္က်ခ်ိန္၌ သိၾကားမင္းသည္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္မွ လူ႔ျပည္သုိ႔ ေခတၱဆင္းသက္ လာသည္ ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ သိၾကားမင္း လူ႔ျပည္ဆင္းခ်ိန္ကုိ သၾကၤန္စ၍ က်သည္ဟု ယံုၾကည္လက္ခံသည္။ သိၾကားမင္းမဆင္းမီ တစ္ရက္အလုိ တြင္ သိၾကားမင္းကုိ ၾကိဳဆုိေသာအားျဖင္႔ အတာအုိးမ်ားတြင္ ပန္းမ်ားထုိးျပီး ၾကိဳဆုိေလ႔ရွိသည္။ ယင္းကုိ သၾကၤန္အၾကိဳေန႔ဟု သတ္မွတ္ထားၾကသည္။
သိၾကားမင္းဆင္းလာေသာ သၾကၤန္က်ခ်ိန္တြင္ ဆဲဆုိျခင္း မျပဳၾကရန္၊ မေကာင္းမႈ မျပဳလုပ္ၾကရန္၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳၾကရန္၊ သက္ၾကီး၀ါၾကီး မ်ားကုိ ပူေဇာ္ကန္ေတာ႔ရန္ ဆံုးမထားသည္။ သိၾကားမင္း နတ္ျပည္သုိ႔ျပန္တက္ခ်ိန္ကုိ သၾကၤန္အတက္ ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ နွစ္သက္ကူး သိၾကားမင္း လူ႔ျပည္သုိ႔ဆင္းလာသည္႔အခါ တြင္ ကၽြဲ၊ႏြား စေသာ သတၱ၀ါ တစ္ေကာင္ေကာင္ကုိ စီး၍ ျဖစ္ေစ၊ လွံ၊ မီးရွဴးတုိင္ စသည္႔ ၀တၳဳပစၥည္းတစ္ခုခုကုိ ကုိင္ေဆာင္၍ျဖစ္ေစ ဆင္းလာ ေလ႔ရွိသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။
သၾကၤန္စာ
ေရွးေခတ္ျမန္မာဘုရင္မ်ား လက္ထက္ကတည္းက ပင္ သၾကၤန္အခါေတာ္ကုိ နန္းေတာ္ရွိ ပုဏၰားျဖဴ၊ ပုဏၰားညိဳတုိ႔က ေဗဒင္က်မ္းမ်ားနွင္႔ အညီ တြက္ခ်က္ေပးရသည္။ ဘုရင္႔နန္းေတာ္တြင္ ေဗဒင္ ဆန္းက်မ္း၊ နကၡတ္က်မ္း စသည္တုိ႔ကုိ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ တတ္ေျမာက္ေသာ ပညာရွိတုိ႔က မည္သည္႔နွစ္တြင္ ၀ါထပ္မည္၊ ၀ါၾကီးထပ္မည္၊ ၀ါငယ္ထပ္မည္၊ ရက္ငင္သည္၊ မည္သည္႔ ျဂိဳဟ္ အေကာက္သြားမည္၊ အေျဖာင္႔သြားမည္၊ ေနၾကတ္မည္၊ လၾကတ္မည္၊ ငလ်င္လႈပ္မည္၊ ေတာ္လည္းမည္၊ စစ္ျဖစ္မည္ စသည္တုိ႔ကုိ နွစ္စဥ္တြက္ခ်က္၍ ေဗဒင္ေဟာစတမ္း ေရးျပီး ဆက္သြင္းရသည္။ တုိင္းျပည္အတြက္ တစ္နွစ္တာ ေဟာစာတမ္းကုိ ဘုရင္က သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္အား ျပသျပီး ပညာရွိမ်ား တြက္ခ်က္ယူဆပံု နွင္႔ ကိုက္ညီ- မညီ ညွိႏိႈင္းစီစစ္၍ တုိင္းျပည္ သုိ ႔ ျဖန္႔ခ်ီသည္။ ဤေဟာစာတမ္းကုိ သၾကၤန္စာ ဟူ၍ ေခၚေ၀ၚေလသည္။
ယေန႔ေခတ္တြင္မူ နုိင္ငံေတာ္အစုိးရက နုိင္ငံေတာ္ျပကၡဒိန္အဖြဲ႔ကုိ ဖြဲ႔စည္းေပးထားျပီး ယင္းအဖြဲ႔က နုိင္ငံေတာ္အတြင္း သၾကၤန္က်ရက္၊ ၾကတ္ရက္၊တက္ရက္၊ ၀ါထပ္ရက္တုိ႔ကုိ ညွိႏႈိင္းတြက္ခ်က္၍ နုိင္ငံေတာ္ အစုိးရသုိ႔ တင္ျပရသည္။ နုိင္ငံေတာ္အစုိးရက ယင္းတင္ျပခ်က္ကုိ ထုတ္ျပန္ေၾကညာေပးသည္။
ေရပက္ဖ်န္းကစားျခင္း ဓေလ႔ ျမန္မာတုိ႔ နွစ္သက္ကူးတြင္ ေရပက္ဖ်န္း ကစားၾကသည္။ယင္း ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ႔သည္ တောင္းေခတ္ကပင္ ေပၚခဲ႔သည္ဟု ဆုိရပါမည္။ ပုဂံေခတ္၌ ျမန္မာမင္းတုိ႔သည္ သက်သာကီ၀င္မင္းတုိ႔၏ ဓေလ႔ထံုးစံ အတုိင္း ေရပက္ဖ်န္းကစားေလ႔ရွိၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ မွန္နန္းရာဇ၀င္ ၌- နရသီဟပေတ႔ ေခၚ ပုဂံမင္းသည္ ေႏြလအခါ ဧရာ၀တီျမစ္ဆိပ္တြင္ မင္းတဲ လံုျခံဳစြာ ေဆာက္၍ နနး္ေတာ္မွ ျမစ္ဆိပ္အေရာက္ လူသူမျမင္ ေသာ တဲနန္းဥမင္ျဖင္႔ ၾကြေတာ္မူ၍ မိဖုရားေမာင္းမမိႆံ တုိ႔နွင္႔အတူ ေရဖ်န္းသဘင္ ဆင္ယင္က်င္းပသည္ ဟုေရးသားထားသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။ ေရပက္ဖ်န္းျခင္း ဓေလ႔ကို မည္သုိ႔ အဓိပၸါယ္ဖြင္႔၍ ယူၾကေစကာမူ ယေန႔ျမန္မာတုိ႔ကမူ နွစ္သစ္ကူးမဂၤလာအခ်ိန္ေတာ္တြင္ တစ္ဦးနွင္႔ တစ္ဦး ေရပက္ကစား ၾကျခင္းသည္-
- ေအးျမၾကည္လင္ျခင္း
- အညစ္အေၾကးကုိေဆးေၾကာျခင္း
- ေရကုိသား၍ အာကားမထင္ဘဲ ဆက္စပ္ေနသကဲ႔သုိ႔ တစ္ဦးနွင္႔တစ္ဦး ေမတၱာသက္၀င္၍ ခ်စ္ခင္ျခင္း၊ စည္းလံုးညီညြတ္ျခင္း ဟူေသာ ေနရနိမိတ္ သံုးပါးကုိယူ၍ ေရပက္ျဖန္းကစားေလ႔ရွိၾကသည္။
ျမန္မာ႔အလင္းသတင္းစာပါေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment